8 Şubat 2013 Cuma

Torik ile mücadele ve mutlu son

Sevgili arkadaşlar,
Güzel bir gün, hava açık, deniz tam balık havası, be havadada 
durulurmu, Bizim Sivrice balıkçı kahvemize uğradım, Kahveci Hüseyin abimiz, aynı zamanda , boş vakitlerinde bırakma olta ile avlanan bir levrek ustası,
balıkçı arkadaşlarımızla çaylarımızı yudumladık, biraz balıklardan bahsettik,
Gırgırların, bo miktarda Tombik, Orkinoz ve torik aldıkları konuşuluyor,
Çapariye çıkan arkadaşlar birşey alamamışlar, son haberleri aldıktan sonra,
limana, teknemin son hazırlıklarını yaptım, yavaş, yavaş limandan çıkıyorum,
teknelerde ağ elleyen balıkçı kardeşlerimiz beni denize uğurluyorlar,
rastgele Orhan baba sesleri ile, sağolu
n, sizlerede rastgelsin cevabını verdikten sora, usta bir balıkçı gibi, çıkışı zor olan balıkçı barınağımızdan,
hafifte gaz vererek limandan ayrılıyorum.
Bugün yapacağım balık avımın planlarını yapıyorum, gene sırtı çekmeyi
düşünüyorum, Torik zaten var, Çaparide balık olmadığını biliyoruz,
mercan içinde yemim yok, sırtıda karar kıldım, hezırda, olan, üzerinde son
günlerin flaş rapalası, Yozuri Tobimaru, yeşil, 10.5 cm, c 44, jet uçağı
gibi oldu,:) beden gene 040 asso misina 10 metre kadar,( bende her şey
göz kararı ile, öyle santimler ve gramlarla fazla işim olmaz, 
Takımımı hazırladım, avlak yerine gelmek üzereyim, denizin üzerinde gene kuşlar uçuşuyorlar, bu, iyiye delalet , demekki yem olarak küçük balıklara

kuşlar dalıyor, aşağıdanda torikler saldırıyor, tamam takımı yavaşçacık denize birakıyorum, Tomibarunun yüzüşünü biraz izliyorum, çok dengeli ve kıvrak hareketleri ile, buna atlamayan balık olurmu diyorum, gerçi, bizde bir
sürü para verip aldık, bizde atladık, bakalım torikte atlayacakmı,
takım suda, rapaladan sonra ilk 15 metrelere 70 gr, bir yaylı kurşun, 
5 metre kadar ilersine 80 gr, ağırlığında ikinci yaylı kurşunu sardım,
toplam 30 metre kadar bırakmış oldum.
Devamlı kuşları takip ediyorum, denizin üzerindeki balık oynaklarının yanından
geçerken, tam sol yapıp rapalamı oynağın içersinden geçmesini sağlıyorum,
Bu torik avını , devamlı olarak 12 seneden beri yapmaktayım, eğer merada torik varsa, genellikle alırım, fakat bu sefer nedense balık vurmuyor,
gene kuşların üzerlerine doğru gidiyorum, vurdu,:) hemde çok güzel bir vuruş,
ama almadı, herhalde yandan vurdu takılmadı, vay anasını deyip, biraz üzüldüm,
ama çok geçmeden gene aynı yerde , bu sefer öyle bir
vuruşki ,:) kolumu
koparacak, ilk olarak ben hemkemi yapıp tasmaladım , balık takıma iyice
oturdu, ama zaptedmek çok zor, çok hırçınlaşıyor, son bir haftadır hergün
torik yakaladım ama bu kadar hırçın değillerdi, epey yol verdim yavaş
yavaş durdurmalıyım,en sonunda sakınleşti, normak olarak üzerime doğru gelmeye başlar, fakat her ne dense bu sefer devamlı bir mücadele içersindeyiz,
o çekiyor ben kafasını döndürmeyecek kadar salıyorum, birinci kurşun ikinci kurşun ve fırdöndüye kadar geldi, biraz çekiyor, beş metre kadar kaldı, balığı gördüm, ne dense benim için en önemli bir şey var, balığı mutlaka görmek istiyorum, balığı nihayet gördüm, bir torik ama gerçekten hatırı sayılır,
evet şimdi oyun başlıyor, tekneyi görünce yol istiyor, veriyorum, her ne kadar misinam çok sağlamsada, belki dudağını yırtar, belki, iğnede açılabilir,
onun için fazla yük bindirmeyi hiç sevmem, böyle beraber oyun devam ediyor, balığı iyice yordum, ama bende yoruldum, hatta biraz belim ağırmaya başladı,
son hamlemi yapmam lazım, balık aşağıdan yukarı doğru, büyük bir daire çizerek geliyor, bu sefer bırakmayacağım, ve istediğimi yapıyorum, toriğin kafası suyun üstüne çıkınca, torik gayet sakinleşiyor, hemen elimin yan tarafındaki, kepçeyi alıyum ve torik teknede, mutluyum, ama belimde ağırmış durumda, fotoğraflarını çekiyorum, değişik pozlarda, toriğin derisinin çok güzel
bir deseni var, siyah uzunlamasına doğru bir çizgi var, yazılı dedikleri çizgi, elimi
sürdüm, kabartma gibi, çok güzel bir dokusu var, çıplak gözle dahada güzel
gözüküyor, yakında fotoğrafladım ama , bakalım güzel çıkacakmı,
ikinci balık için dolaşmak istemiyorum, bu toriği Sevgili arkadaşım, komşum,
emekli Deniz albayı, Şener ağabime vereceğim, bu torikten Lekarda yapacak,
Şener albayımın bir özelliğide , çok iyi bir olta balıkçısı, ayrıca balıkçı bir
ailenin çocuğu, babadan kalma balıkçı dükkanları var, Beyoğlu balık pazarında
Tunç balıkçılık yarım asırlık, başndada, Sener albayımın ağabeysi, Tuncel
ağabeyim duruyor, balık işleme sanatının son ustalarından, işte bizim
Torikte Sener albayım tarafından Lekarda yapılacak, hep beraber yiyeceğiz,
sizlerde davetlisiniz, bende takımlarımı topladım, limana girdim, teknemi bağladım, tekrar fotoğrafları çektik, Toriğide Şener albayıma vermeye gidiyorum. şimdilik hoşçakalın, bende sizlere bol balıklı avlar dilerim.
hoşçakalın, sevgili balıkçı kardeşlerim.:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder