8 Şubat 2013 Cuma

Lüfer balığı nasıl avlanır


Dün akşam Lodos fırtınasına bile aldırmadan ava gitmeye karar verdim ve yola koyuldum.Avlak yerine geldiğimde kimseler yoktu.Belliki Lodos, avcıları vazgeçirmişti.Anladım ki bu işe ben gerçekten gönül vermişim.Başka bir av olsa idi aynı şeyi yapar mıydım? HAYIR..Av Lüfer olunca işin şekli hemen değişiyor bende.Rüzgar yüzüme öyle bir vuruyorki nerdeyse beni sürükleyip götürecek.Ama vız gelir.Bu rüzgar deği,l kar yağsa,soğuk iliklerime kadar işlese vız gelir.Yağmur beni boydan boya ıslatsa,sırıl sıklam su içinde kalsam yine vız gelir.Öylede oldu zaten.Lodos benimle baş edemeyeceğini anlayınca "Bu adam pek normal değil" deyip vazgeçti.Vazgeçmek zorunda..Çünkü avım LÜFER...

Oltalarımı binbir zorlukla açtım.Kamışım bir ara uçtu.Zor yakaladım.Sonunda ilk atışımı yaptım.Bir-iki atıştan sonra o muhteşem varlık kendini göstermeye başladı.Bütün gece mücadelemiz sürdü.Ayakta idim.Ama yorulmama rağmen bırakamıyordum onu.Uzun bir gece ve yorucu bir av sonrasında yirmiyedi adet balık aldım.Çok mutluydum.Çünkü en sevdiğim avı yapmıştım.Deniz anama el sallayarak ve teşekkür ederek Allahaısmarladık dedim ve evimin yolunu tuttum.
Sizlerde deniz ananın bereketinden istifade etmek istiyorsanız ona ihanet etmeyin.Onu sevin ve yavrularını ona geri verin.Yoksa bizi tamamen unutacak ve asla geri dönüşü olmayacak...Bana öyle söyledi..Sağlıcakla kalın.


Kullanılan takım..

Kamış...Daiwa Jigcaster 10-60 atarlı Spin kamış 

Makina..Shimano Sustain 5000 fe

Ana beden misinası..Spiderwire Ultracast Ultimate Braid 

Beden misinası...Okuma Shotai 0.26 mm floorocarbon misina

Klips ve fırdöndüler..Okuma

İğneler..Mustad 1/0 damaklı iğne

Kurşun..75 Gram fırdöndülü kurşun.

Lüfer balığı nasıl avlanır, Lüfer balığı nasıl pişirlir, gurubumuzda çok değerli Balıkçı ustalarından bu güzel Lüfer avı ve Lüfer pişirma konusunda çok güzel paylaşımlarda bulunmak istiyorsanım bize katılın, sizleri bekliyoruz.:)

Sevgili Dostlar...
Amacımız ;sevgi, saygı, hoşgörü hoş muhabbet ...
Doğaya saygılı , sportif balık avlamaktan zevk alan boş zamanlarını balık tutarak geçiren ve yaptığı avları fotoraflamasını seven herkezi aşşağıda adreslerin ve isimlerini belirttiğimiz grublarımıza bekliyoruz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder